Kvinner

Kvinner som gjennomgår plastiske operasjoner har større sjanse for å ta livet sitt og de har oftere psykiske problemer enn resten av befolkningen.

Les saken på nrk

Ja, jeg er på ingen måte overrasket. Det å være så missfornøyd med egen kropp at man velger å ta drastiske steg for å forandre den er ofte et svært tydelig tegn på at noe er galt, og det som er galt må identifiserer!

Det som overrasker meg er det faktum at så lenge man har penger er det svært få leger som stiller spørsmålstegn ved psyken til disse kvinnene. Når statistikken viser at disse kvinnene ikke får det noe bedre etter å ha blitt operert burde man kanskje revurdere praksisen.

Jeg har selv et grunnleggende problem med min kropp. Jeg gjennomgår drastiske endringer for å føle meg bedre inni denne kroppen. Jeg mener det skiller seg fra vanlige plastiske operasjoner. Dette mener jeg fordi jeg ikke ønsker meg, eller har håp om å få noen «super» kropp. Jeg kan godt ha en under gjennomsnittet fin mannskropp, så lenge denne kroppen ser ut som en mannskropp.Jeg har ellers er sunt og godt selvbilde.

For å få fjerne brystvevet mitt må jeg gjennom 1 år med psykolog utredning, så må jeg leve som mann og gå på testosteron i 1 år til, og trives med dette, før jeg blir tilbudt en brystredusjon.

Jeg er altså på alle mulige måter gjennomtestet. Jeg lider ikke av vrangforestillinger, jeg er ikke deprimert, jeg er ikke seksuelt missbrukt, jeg har ikke problemer med å leve som homofil (som jeg har gjort frem til jeg ble mann) osv osv.

Jeg synes kravene til meg har vært for høye, spesielt når man sammenligner med disse kvinnen som tydeligvis ikke trenger å bevise noe som helst for å få lov til å legge 1 kilo silikon inn i kroppen.

Hadde jeg gått til min lege og sakt at jeg hatet kroppen min fordi jeg har små «pupper» og at det gjør det vanskelig for meg å leve som «kvinne» så hadde jeg fått silikon, jeg hadde fått det dekt av staten og jeg hadde fått det betraktelig mye raskere enn jeg får dem fjernet. Jeg ser ikke logikken.

De som angrer på kjønnsbekreftende behandling er svært få (mellom 1-7%, det kommer ann på hvilke undersøkelser man leser) Dette er selvfølgelig fordi kravene er litt hardere, du må faktisk bevise at du vil. Men så er det mange som virkelig vil som blir avvist.

Disse damene som hater kroppen sin og vil ha silikon blir tydeligvis ikke nektet, selvom mange har en medisinsk historie med psykiskelidelser og vrangforestillinger.

Senk kravene for kjønnsbekreftende behandling og øk dem for annen plastisk kirurgi. Og så kunne vi kanskje vurdert å sammen gjøre noe med det fryktelige kjønn og skjønnhets tyraniet vi lever i, bare hvis dere vil da…

 

 

1 responses to “Kvinner

  1. godt skrevet, og minnet meg på at jeg ikke trenger å se ut som noen andre enn meg:)

Legg igjen en kommentar